torsdag den 16. maj 2013

Nye titler på udlånsafdelingen maj 2013

Mellemtrin


Vera af Mette Vedsø


"Vera og hendes mor er flyttet til en lille by, fordi Veras far har fundet en anden kvinde. Mor er gået i stå og det nye hjem føles ikke som et rigtigt hjem. Vera drømmer om, at mor og far finder sammen igen, om at få en hundehvalp og om at få gode venner.
Da det ser allermest trist ud, begynder tingene at forandre sig, mor bliver gladere og Vera begynder at tro på, at mirakler kan ske."

Læs mere og book bogen




Videre med Vera af Mette Vedsø

"Vera har hund og venner og trives i sin nye verden. Livet er bedre igen... i hvert fald for det meste. Vera har svært ved at forlige sig med tanken om hendes far, kæresten og ikke mindst hendes nye lillebror. Hun vil ALDRIG se nogen af dem.
Men Vera må sande, at det ikke altid nytter at løbe væk fra ting. Det kan Jack tale med om, for han har nemlig også sine hemmeligheder."

læs mere og book bogen




De store på mellemtrinnet



Røv og gulvsand af Anita Krumbach

"Røv og gulvsand fortæller om det efterår Aksels familie går i opløsning, og alt bliver kaos. Findes der overhovedet nogen voksne Aksel kan bruge til noget? Eller er Gregers det sidste fornuftige menneske på jorden?"

læs mere og book bogen








Leo og Mei af Synne Lea

"Leo sidder stille i natten og lytter efter mine skridt. For det er kun mig, der kan slippe ham ud. Jeg løber, for at mørket ikke skal opdage mig. Jeg hvisker, at gaden ikke må være for bred at krydse.
Jeg er Mei. Jeg har aldrig fundet ud af, hvordan man kan se, om nogen er gode eller onde.
Leos kælder er fuld af nat. I hjørnet af natten sidder han og venter.
Jeg er morgenen. Morgenen skal være ren."

Leo og Mei er en fortælling om et specielt venskab, som bliver udsat for store prøvelser. Et venskab, som må og skal være stærkere end alt andet - og som måske er det.

læs mere og book bogen

Udskoling


Rejsen til min far af Louis Jensen

"En dreng og hans bedstefar stikker af hjemmefra. En flugt med lommen fuld af guld. Alle vil have guldet, alle vil have pengene. Bedstefaren er syg. Han husker ikke godt længere, knap nok hvem han selv er. Den eneste, der forstår ham, er drengen. På vej til drengens far i København møder de bordelpigen Maria, en handlet pige fra Rumænien, og soldaten John, der ikke længere kan finde ud af, hvad han skal stille op med sit liv. Og pigen Lise med verdens kærligste smil og en falsk neger. Det går slag i slag ned gennem Jylland, til Tunø, over Fyn og Sjælland.

læs mere og book bogen