torsdag den 3. februar 2011

Godt han ikke blev det!!!

Åh jeg skulle have været taxachauffør
Pludselig kan jeg sé det -
Jeg skulle have været taxachauffør!
taxachaufførernes Greatest Hit
the cabdriver to end all cabdrivers -
Jeg ville have siddet der ved rattet
være hjemme og på arbejde samtidig
som i et sneglehus
eller som den perfekte værtshus-vært -
Jeg ville sidde ved siden af kunden
adskilt af askebæger og knirkende gearstang
og jeg ville sidde rank og rolig som en rutineret rotte -

...

Nu er den her: Onkel Danny - Dan Turèlls farverige forfatterskab
Nyeste skud på stammen i serien "Tid til dansk i overbygningen" fra Alinea.

"Dan Turèll var dansk litteraturs poetiske gadedreng og velovervejede mediemand i ét. Altid fremme på beatet udgav han over 100 værker i forskellige genrer - og optrådte scenevant og provokerende med sortmalede negle og rappe replikker. Frem bag den cool Karma Cowboy træder et farverigt forfatterskab, der med øje for både det almindelige og det skæve sætter ord på livet, kærligheden, ungdommen og glæden."  Onkel Danny - Dan Turèlls farverige forfatterskab
Snyd ikke dine store elever for dette enestående indblik i en betydende dansk kulturpersons liv. Bogen er spækket med gode opgaver og dialogiske tilgange til teksterne og de danskfaglige begreber.